3. JAVNA RAZPRAVA – operativni cilji
V preteklih mesecih smo se temeljito seznanili z značilnostmi prometa v Ljubljani. Poleg spletnih javnih razprav in ankete, ki jo najdete na tej strani, smo izvedli tudi nekaj intervjujev in izpeljali več delavnic s strokovno javnostjo. Iz pridobljenih podatkov smo oblikovali različne cilje, ki prispevajo k lažji, udobnejši, prijetnejši in bolj trajnostno naravnani uporabi posameznih načinov potovanja. Cilje smo nastavili tako, da vodijo v več pešačenja, več kolesarjenja, večjo uporabo JPP in optimizacijo motornega prometa. Skladno s tem so razdeljeni na štiri tabele, cilje pa ste lahko v okviru spletne javne razprave razvrščali po pomembnosti v drugi polovici februarja in začetku marca 2017 .
Rezultati javne razprave o ciljih:
Cilji so bili ocenjeni s številkami od 1 do 5, kjer posamezna ocena pomeni:
1 – Sploh se ne strinjam.
2 - Ne strinjam se.
3 – Niti se ne strinjam, niti se strinjam.
4 – Strinjam se.
5 – Popolnoma se strinjam.
Hoja:
Varno in prijetno pešačenje na ravni cele MOL – npr. uvedba skupnega prometnega prostora v vsaki ČS in v soseskah |
4,4 |
Povečanje površine javnega prostora urejenega po meri pešca na ravni cele MOL – npr. uvajanje peš cone v vsaki četrtni skupnosti. |
4,2 |
Večji delež in večje zadovoljstvo pešcev v prometu na ravni celega mesta z dobro povezano mrežo udobnih in vzdrževanih pločnikov. |
4,5 |
Manj konfliktov med pešci in kolesarji. |
4,6 |
Povečanje površine javnega prostora urejenega po meri pešca na ravni cele MOL – npr. povečanje peš cone v središču mesta. |
4,1 |
Izboljšanje pogojev za pešačenje na obroču okrog središča mesta. |
4,4 |
Boljša dostopnost središča mesta za pešce – npr. izboljšanje pogojev za pešačenje na vseh vpadnicah. |
4,3 |
Boljši pogoji za pešce z umirjanjem avtomobilskega prometa. |
4,0 |
Večji delež šolarjev, ki v šolo pešačijo – npr. z izboljšanjem šolskih poti za večjo varnost otrok. |
4,6 |
Večja varnosti za pešce na vseh križiščih – npr. z uvajanjem predfaze in umikom parkirnih mest, ki zmanjšujejo preglednost ali ogrožajo kolesarje. |
4,5 |
Večja udobnosti pešačenja znotraj peš con z umikom ovir – npr. letni vrtovi ipd... |
3,7 |
Kolesarjenje:
Večji delež kolesarjev z vzpostavitvijo mreže varnih in udobnih kolesarskih stez. |
4,8 |
Večji delež mestnih poti opravljenih s kolesom s širitvijo mreže BicikeLJ. |
4,7 |
Boljša dostopnost središča mesta za kolesarje – izboljšanje pogojev za kolesarjenje na vseh vpadnicah. |
4,7 |
Boljši pogoji za kolesarjenje na račun motornega prometa. |
4,4 |
Izboljšanje pogojev za kolesarjenje na notranjem obroču (Fabianijev ring) - prehodi, kolesarske steze, stojala za kolesa… |
4,6 |
Zmanjšanje števila kraj koles z umeščanjem varnih kolesarnic. |
4,5 |
Združevanje različnih trajnostnih oblik mobilnosti – npr. omogočanje prevoza koles na avtobusih in vlakih. |
4,7 |
Javni potniški promet:
Na vpadnicah bo v prometnih konicah zagotovljen hitrejši potovalni čas avtobusov od osebnih avtomobilov. |
4,4 |
Nov sistem linij LPP, ki omogoča hitrejše, lažje in bolj neposredno potovanje do cilja – npr. z uvedbo tangencialnih linij, rumenih pasov, novih postajališč ipd.).. |
4,6 |
Razvoj mestne železnice na obstoječih železniških tirih – npr. s podaljševanjem železniških linij in uvajanjem novih postajališč. |
4,5 |
Prenovljena Avtobusna in Železniška postaja Ljubljana. |
4,5 |
Lažje, hitrejše in ugodnejše potovanje po središču mesta z javnim prometom. |
4,3 |
Lažje kombiniranje različnih vrst prometa (avtobus, vlak, kolo) – npr. postajališča – prestopne točke . |
4,7 |
Energetska izraba Ljubljanice ob istočasni vzpostavitvi krožne plovne poti. |
3,6 |
Motorni promet:
Manj voženj z avtomobilom s prenovljeno parkirno politiko. |
4,2 |
Manj avtomobilov v soseskah s spodbujanjem deljenja avtomobilov (car sharing) in skupnih voženj. |
4,0 |
Manj onesnaženosti s spodbujanjem e-mobilnosti |
4,1 |
Manj dnevnih migrantov, ki v mesto prispejo z osebnim vozilom – npr. z izdelavo mobilnostnih načrtov za večje zaposlovalce, prireditvena prizorišča… |
4,5 |
Večja varnost za pešce in kolesarje z urejanjem obcestnega parkiranja nevarnih parkirišč – npr. parkirišča, ki zmanjšujejo preglednost |
4,5 |
Hitrejše potovanje z avtomobilom s preureditvijo križišč, vendar ne na račun varnosti in udobnosti pešačenja in kolesarjenja. |
3,8 |
Manj voženj z avtomobilom do središča mesta z uvedbo takse za vstop v središče mesta – za obiskovalce. |
3,3 |
Umirjanje prometa v središču mesta in soseskah. |
4,2 |
Boljši pogoji za uporabo JPP, kolesa in hoje na račun motornega prometa. |
4,5 |
Manjša ekološka obremenitev mesta zaradi voženj, povezanih z dostavo. |
4,0 |
Manj dnevnih migrantov, ki v mesto prispejo z osebnim vozilom s spodbujanjem uporabe P+R in omejevanje vožnje avtomobilov v katerih je zgolj voznik. |
4,5 |